שתל שבלול באוזן - מה זה ולמה זה טוב?

שטיינר מכשירי שמיעה
שיתוף המאמר:

חוש השמיעה הוא אחד החושים המשמעותיים ביותר לתקשורת עם העולם ככלל ועם הסביבה שלנו בפרט.
חשוב לזכור שחוש השמיעה הוא החוש העיקרי עליו אנחנו מבססים שפה וחשיבה.
לכן, כשחוש השמיעה נפגע, יכולת החשיבה שלנו, הזיכרון, הקשב והתקשורת שלנו נפגעות גם כן.
כדי למנוע חסך ממושך ותפקוד מוגבל מבחינה קוגניטיבית, פזיולוגית, רגשית וחברתית, כדאי תמיד להתחיל את שיקום השמיעה בשלב מוקדם ככל שניתן.

לכן, לקות שמיעה יכולה לגרום לעתים קרובות לניתוק ברמה כלשהיא מהסביבה, מה שיכול, במקרים מסוימים, אף לגרום לקשיים רגשיים וחברתיים, ההולכים ומתעצמים ככל שהלקות מחמירה.
אחד הפתרונות עבור אנשים המתמודדים עם בעיות שמיעה, הוא ההתאמה של מכשירי שמיעה בהתאם לחומרת הלקות. מכשירים אלו יכולים לאפשר לאותם אנשים לא רק לשמוע צלילים, אלא גם להוות הכלי העיקרי שלהם לתקשורת ולהבנה עם הסביבה שלהם. במילים אחרות, התאמת מכשירי שמיעה יכולה לשפר לא רק את היכולת השמיעתית, אלא גם את הקשר שלהם עם העולם שסביבם.
במאמר זה נדבר על חשיבות ביצוע בדיקת שמיעה והתאמת מכשירי שמיעה – הן למבוגרים והן לילדים, וכן נמנה מספר טיפים אפקטיביים לבחירת מכשירי שמיעה בהתאמה אישית.

מכשירי שמיעה בהתאמה אישית

מדוע חשוב לבצע בדיקת שמיעה ולהתאים מכשירי שמיעה?

שמיעה היא, כאמור, לא רק היכולת לשמוע צלילים, אלא גם היכולת להבין ולתקשר עם בני אדם ועם הסביבה. במקרים של שמיעה לקויה, התאמת מכשירי שמיעה בצורה נכונה ואפקטיבית, יכולה להשפיע על רמת ההבנה והתקשורת הבינאישית, על תהליכי למידה ועל קשרים חברתיים חיוניים ולהוות פתרון יעיל הן לשיפור איכות החיים והן לפיתוח האישי והמקצועי.

התאמת מכשירי שמיעה לילדים

בדיקת שמיעה לילדים היא צעד חשוב בפיתוח יכולות התקשורת שלהם. בדיקות שמיעה מקצועיות יכולות לגלות בעיות שמיעתיות ואף לזהות האם קיים צורך בשתל שבלול. בדיקה מוקדמת והתאמה אישית של מכשירי שמיעה יכולות להקל על תהליך הלמידה ולספק לילדים כלים להצלחה בחיים. את ההמלצה להתאמת מכשירי שמיעה נותן רופא אף אוזן וגרון על סמך בדיקות שמיעה ובדיקות רפואיות אבחנתיות נוספות.
אחד הדברים הקריטיים בהתאמת מכשירי שמיעה לילדים, הוא הזמן והגילוי המוקדם של הלקות. מאחר ושנותיו הראשונות של הילד הן השנים בהן הוא מבסס את התקשורת שלו עם העולם, לזמן יש כאן חשיבות מכרעת בהתפתחותו של הילד ולכן חשוב להתחיל את התהליך כמה שיותר מוקדם, עם זיהוי הלקות.

טיפים להתאמת מכשירי שמיעה

התייעצות מוקדמת:

גם כשבדיקת שמיעה מצביעה על ליקוי בשמיעה, לא תמיד האדם עם ליקוי השמיעה יקבל את המצב ויפעל להתחיל שיקום שמיעה בזמן הגילוי. לוקח זמן לעכל את הבשורה על ליקוי בשמיעה, לפעמים כמה שנים עד שמחליטים להתחיל שיקום.
זיהוי מוקדם של קושי בשמיעה והתייעצות מוקדמת עם מומחים יכולים לשפר משמעותית את התועלת שמכשירי השמיעה מספקים ולאפשר התערבות טיפולית מהירה יותר ומוצלחת יותר.

בחירת מומחים:

התייעצות עם רופאים ומומחים בתחום השמיעה, היא פרמטר קריטי בבחירת מכשירי השמיעה המתאימים. באמצעות הידע המקצועי שלהם, הם יוכלו להפנות אתכם לבדיקות המדויקות לכם, ולהמליץ לכם על הפתרונות המתאימים בצורה המיטבית לצרכי השמיעה הייחודיים שלכם.

מעקב וביקורת:

מעקב אחר השמיעה שלכם ואחר תפקודכם עם מכשירי השמיעה, הוא חלק קריטי מפעולתם של מכשירי השמיעה. המעקב מאפשר לכם להבחין בתקינותם של מכשירי השמיעה, ולוודא שהם פועלים באופן המיטבי והמתאים ביותר לצרכים המשתנים שלכם. כמו כן, ביצוע ביקורת שמיעה רפואית אחת מידי שנה חשוב גם הוא, שכן הוא יעזור לכם לוודא שאין החמרה בלקות השמיעה שלכם ובמידה ויש, תוכלו לקבל המלצות על פתרונות שונים, או מכשירי שמיעה חלופיים.

התאמה אישית:

זכרו! לקות השמיעה שלכם, היא לא לקות השמיעה של אדם אחר. יכול להיות שאתם מכירים שכן, חבר או אפילו בן משפחה הסובל מתסמינים דומים לשלכם, אך עדיין אין זה אומר שהמצב הרפואי שלו, דומה או זהה לשלכם, ולכן גם הפתרון שמתאים לו הוא לא בהכרח הפתרון שמתאים לכם. לכן, חשוב שהתאמת מכשירי השמיעה תהיה אישית, היא צריכה להתאים לרמת השמיעה והלקות שלכם, לאורח החיים שלכם ולסביבה בה אתם חיים.

המטרה העיקרית שלנו בשיקום שמיעה עם מכשירי שמיעה ואביזרים משלימים לשמיעה, היא לשפר, עד כמה שניתן, את יכולת תפיסת הדיבור במצבים שונים, בעיקר על רקע רעש.
השאיפה היא להגיע לפער בעוצמה בין הצליל הרצוי לרעש המפריע (לטובת הצליל או הדיבור שאנחנו רוצים לשמוע). ככל שליקוי השמיעה חמור יותר, נדרש יותר פער, ואת זה מכשירי שמיעה ואביזרים נוספים שמשדרים אליהם, עושים בצורה מצוינת.

פתרונות שמיעה בשטיינר

שטיינר מכשירי שמיעה היא הבחירה המובילה לכל מי שמחפש מכשירי שמיעה מתקדמים, אך לא רק! אצלנו תמצאו מגוון מוצרים שמתאימים לצרכי שמיעה שונים – ביניהם אטמים לרעש, אביזרים להקלה בטנטון, אביזרי עזר לשמיעה ועוד. שנות הניסיון הרבות שלנו בתחום השמיעה, מאפשרות לנו להעניק ללקוחותינו את השירות והמענה המושלם לצרכיהם האינדיבידואליים. בנוסף, אנו מספקים גם פתרונות הנגשה לכבדי שמיעה עבור עסקים ומוסדות, בניית חדרים אטומים, ציוד אודיולוגי, מערכות שמע מיוחדות ועוד. אנו בשטיינר מכשירי שמיעה, דואגים לספק את הפתרון המותאם והאיכותי ביותר לכל צורך, כך שתקבלו את השירות האיכותי והמקצועי ביותר, לכל צורך, ובכל שלב של הדרך.

רותי שרון

רותי שרון

בעלת תואר שני בהפרעות בתקשורת. קלינאית התקשורת הראשית של חברת סונובה ישראל.
36 שנות נסיון כקלינאית תקשורת, מתמחה בשיקום שמיעה ומכשירי שמיעה.

רקע