תחזוקת מכשירי שמיעה ועזרים

דגשים להטענת מכשירי שמיעה דרך POWER BANKS

לקוחות יקרים,

במידה ואתם נאלצים  בתקופה זו להטעין את המכשירים שלכם לא דרך שקע חשמל רגיל אלא דרך POWER BANKS  

חשוב שתדעו שישנן סוללות ניידות שנכבות או נכנסות ל”מצב שינה” בעת שהמכשיר המחובר אליהן מושך זרם נמוך.

בזמן טעינה של מכשירי שמיעה, כאשר הם טעונים לגמרי, המטען למעשה מפסיק לצרוך זרם, מה שעלול לגרום לסוללה הניידת להגיע למצב שינה, מה שיוביל לכך שמכשירי השמיעה הנמצאים בתוכו יידלקו ולמעשה הסוללה תתחיל להתרוקן .

רוצים לדעת מה ניתן לעשות?

יש לכך 4 פתרונות אפשריים:

  1. להשתמש בסוללות ניידות שיש להן תכונה שנקראת ” Always ON”

מידע נוסף לגבי התכונה הזו ניתן לקרוא כאן:

https://voltaicsystems.com/always-on-batteries/

2. אפשר לחבר לסוללה הניידת במקביל למטען מכשירי השמיעה, גם תאורת USB, או כל מוצר אחר שימשוך זרם מהסוללה וידאג שהיא לא תיכנס למצב שינה.

3. שימוש במוצר כמו: https://www.sotabeams.co.uk/usb-battery-pack-keep-alive-load/ שלמעשה מחזיק את הסוללה בפעולה כל הזמן.

4. שינוי הגדרות דרך האפליקציה:

כברירת מחדל, המכשירים נדלקים באופן אוטומטי בעת הוצאתם מהמטען או בעת הפסקת אספקת החשמל למטען. כדי להימנע מכך – ניתן להגדיר דרך האפליקציה שהמכשירים לא יידלקו באופן אוטומטי בעת הוצאת המכשירים מהמטען או הפסקת הזרם החשמלי למטען.

המשמעות היא שיהיה עליכם להדליק ידנית את המכשירים עם הוצאתם מהמטען ע”י לחיצה על הלחצן התחתון של המכשיר עד להתחלת הבהוב ירוק.

כדי לבצע את השינוי :

כנסו באפליקציה ללשונית “התקנים”

גללו ל “שינוי הגדרות”

כנסו ל “הפעלה אוטומטית”

בטלו את ההפעלה האוטומטית.

מה לעשות במקרה של תקלה במכשיר?

במקרה של קושי או תקלה במכשיר השמיעה שלכם, פעלו כך לפני שתגשו לסניף ו/או למעבדה:

1. החליפו סוללה או וודאו שהמכשיר טעון (כשמדובר במכשיר נטען).
2. במכשירי מרוול נטענים, לחצו לחיצה של 15 שניות על הלחצן התחתון על מנת לבצע ריסטרט (=אתחול מחדש) ולאחר מכן טענו את המכשיר למשך 1 דקה כדי “להעיר” אותו.
3. החליפו פילטר בהתאם להנחיות.
4. אם מדובר במכשיר עם אוזניה – בדקו האם האוזניה וצינורית האוזניה נקיות ולא חסומות ע”י שעווה או רטיבות.
5. אם מדובר במכשיר עם צינורית דקה – יש לבדוק אם הצינורית נקיה.
6. אם מדובר במכשיר נטען – מומלץ להשתמש בטבליות ייבוש בתוך קופסאת הטעינה, או במקרים של רטיבות קיצונית, להשתמש בערכת ייבוש חשמלית מסוג זפיר בלבד.
למידע ולרכישת ערכת ייבוש זפיר, לחצו כאן

אם לאחר ביצוע פעולות אלו, המכשיר עדיין לא פועל, גשו למכון השמיעה בו רכשתם את המכשיר.

סרטוני הדרכה לניקוי ותפעול מכשירי שמיעה

                 סרטון הדרכה לחיבור מכשירי שמיעה לא נטענים לאפליקצית myphonak באייפון – לצפיה לחץ כאן

                 סרטון הדרכה לחיבור מכשירי שמיעה לא נטענים לאפליקצית myphonak באנדרואיד- לצפיה לחץ כאן

                 סרטון הדרכה לחיבור בלוטות’ של מכשירי שמיעה נטענים/לא נטען לאייפון – לצפייה לחץ כאן       

                  סרטון הדרכה לחיבור בלוטות’ למכשירי שמיעה נטענים/לא נטען לאנדרואיד – לצפייה לחץ כאן    

                  סרטון הדרכה לניקוי ותחזוקת מכשיר תוך אוזני – VIRTO לצפייה לחץ כאן

                  סרטון הדרכה לניקוי ותחזוקת מכשיר מדגם – SKY לצפייה לחץ כאן

                  סרטון הדרכה להחלפת כיפת סילקון במכשיר AUDEO M לצפייה לחץ כאן

                  סרטון הדרכה להחלפת פילטר במכשיר AUDEO M לצפייה לחץ כאן

מסמך שאלות ותשובות בנושא בלוטות'

                  הנחיות לאיתור וטיפול בתקלות (Troubleshooting) בקישור בין מכשירי השמיעה של PHONAK ו UNITRON                        לבין טלפון חכם – לחץ כאן

                   סירטון צימוד מכשיר שמיעה יוניטרון לטלפון הסלולרי – לחץ כאן 

                   הנחיות להפעלת אפליקצית myPhonak לאחר עדכון גירסאלחץ כאן

איך תשמרו על תקינות המכשירים שלכם?

למען שמירה על התקינות והאריכות ימים של מכשירי השמיעה שלכם, מומלץ:

1. להשתמש בערכת ייבוש יבשו את המכשירים בערכת ייבוש מידי יום (למכשירים נטענים יש הנחיות נפרדות).

2. להגיע לביקורת תקופתית אחת לשנה ו/או בהתאם להמלצת קלינאי/ת התקשורת, רצוי שתגיעו לבדיקה וניקוי יסודי של המכשירים. בתקופת הניסיון, האחריות הבדיקה והטיפול אינם בתשלום. בתום תקופת האחריות ייגבה תשלום על שירות זה וביקור אצל הקלינאי/ת.

טיפים להארכת חיי המכשירים

אין להרטיב את מכשירי השמיעה הימנעו מלהיכנס עם מכשירי השמיעה למים או להרטיבם בכל דרך אחרת. לאחר רחצה/מקלחת, יבשו את האוזן היטב לפני הרכבת המכשירים.

רצוי לא להרכיבם במצבים של הזעה מוגברת כגון פעילות ספורטיבית מאומצת. במקרים של הזעת יתר, יבשו את המכשירים באמצעות מטלית יבשה לעיתים קרובות והקפידו להכניסם לערכת הייבוש מידי לילה.

הקפידו להשתמש בערכת ייבוש – היא סופחת לחות ממכשירי השמיעה ומגינה עליהם מפני נזקי קורוזיה וחלודה שאינם כלולים באחריות היצרן.

הקפידו על ניקיון פתח אוזניה ותקינות הצינורית המחברת בין האוזניה למכשיר – כאשר הצינורית מתקשה/מצהיבה, יש להחליפה בחדשה.

הקפידו על החלפת פילטר בהתאם להנחיות של קלינאי/ת התקשורת שמטפל/ת בכם. במקרה שיש סתימה, המכשיר יישמע חלש או לא יעבוד כלל. 

במקרים של שימוש בטיפים סטנדרטיים מומלץ להחליפם כל מספר חודשים, כאשר מורגש כי איבדו מגמישותם.

תחזוקה נאותה של מכשירי שמיעה תורמת להארכת חייהם.

הקפידו על שימוש בסוללות איכותיות!

הקפידו להשתמש בסוללות האיכותיות של שטיינר, Phonak ו-Unitron – ישנה חשיבות רבה לשימוש בסוללות המסופקות על ידי רשת שטיינר התואמות למכשירי השמיעה שלנו וישמרו על איכות ואורך חיי המכשירים.

כל מה שרצית לדעת על סוללות למכשירי שמיעה – מדריך

לרכישת סוללות בחנות שלנו לחצו כאן

השתמשו בערכת ייבוש למכשירי שמיעה!

מכשירי השמיעה שלנו, הן אלה המורכבים מאחורי האוזן והן אלה שבתוך האוזן, חשופים לזיעה ולחות. מכשירי השמיעה עשויים מרכיבים אלקטרוניים זעירים רבים, שלכלוך, רטיבות וזיעה מזיקים להם. אלו עשויים לגרום נזק למעגלים החשמליים ולגרום להם לקורוזיה.

חשוב מאוד לייבש מידי ערב את מכשירי השמיעה בערכת הייבוש שלהם. לפני השימוש בערכת הייבוש, אנא הקפידו לקרוא את הוראות השימוש בה.

במקרה של הרטבה, יש לייבש את מכשירי השמיעה בעזרת מטלית יבשה.

ישנם 2 סוגים של ערכות ייבוש:

ערכות ייבוש כימיות – פועלות על בסיס טבליות סופחות נוזלים שיש להחליפן כאשר הגרגרים סופחי הלחות משנים את צבעם מצבע ענבר לשקוף. ערכות מסוג זה, הינן פחות יעילות במקרים של חשיפה ללחות מוגברת כגון הזעת יתר, עבודה בתנאי לחות מוגברת וכו.

ערכות ייבוש חשמליות – פועלות על חשמל. יעילות יותר בספיחת לחות ממכשירי השמיעה ולכן, מומלצות יותר לשימוש.

למידע על ערכות הייבוש שלנו ולרכישה- לחצו כאן

תחזוקת אביזרי עזר לשמיעה

הנחיות לחיטוי מערכת רוג’ר בסביבת הכיתה: מדריך למשתמש Covid 19 – לחצו כאן

רקע