מהי אסטרטגיית עיבוד הקול HiRes Optima?

גילה סקודוביץ, מנהלת תחום שתלים AB, סונובה ישראל
שיתוף המאמר:

לקריאת המאמר המלא (באנגלית) לחצו כאן

המקור לתקציר המתורגם:
HiRes Optima Clinical Results – נייר לבן של חברת Advanced bionics, מק”ט 028-M176-03 משנת 2012.

מערכת שתל השבלול ברזולוציה גבוהה של חברת AB תוכננה על מנת להעניק למושתלי שתל השבלול שמיעה טבעית וללא מאמץ.

אסטרטגיית עיבוד הקול HiRes Fidelity 120

באמצעות שילוב של עיבוד קול בשלב הקליטה של המיקרופונים באמינות גבוהה (T-Mic, AutoSound) וחידושים בהעברת הסיגנל (ערוצים וירטואליים, קצב גרייה מהיר), אסטרטגיית עיבוד הקול HiRes Fidelity 120* מאפשרת למושתלי שתל השבלול של AB העברת מידע ברזולוציה גבוהה במימד הטמפורלי (של הזמן) והספקטרלי (של התדירויות).

עם התוספת של תכונת ה-ClearVoice* המשתמשים באסטרטגיית עיבוד קול זו יכולים לשמוע דיבור טוב יותר בסביבות רועשות מבלי להתפשר על איכות השמיעה בסביבות השקטות. כאשר בוחרים להשתמש ב- ClearVoice*, מושתלי AB אינם צריכים לעבור בין תוכניות כאשר הסביבה השמיעתית משתנה.

אסטרטגיית עיבוד הקול HiRe Fidlity 120

אסטרטגיית עיבוד הקול HiRes Optima

אסטרטגיית אופטימה – חידוש נוסף בעיבוד הקול ברזולוציה גבוהה של AB. תוכננה כדי לשפר ולהאריך את משך חיי הסוללה מבלי להתפשר על איכות השמיעה. אסטרטגיית האופטימה משתמשת ביתרונות הערוצים הוירטואלים יחד עם שיטת ניהול הזרם הייחודית של חברת AB להפחתת הזרם הנדרש לתפעול מערכת השתל, וכתוצאה מכך, משך חיי הסוללה ארוך יותר כאשר משתמשים באופטימה.

AB ערכה מחקר קליני רגולטורי (שהוגש ל-FDA) כדי להדגים שהבנת דיבור בסביבות שקטות ורועשות תוך שימוש באסטרטגיית האופטימה לא נפלה מזו שהתקבלה עם אסטרטגיית HiRes Fidelity 120. משך חיי הסוללה הושווה גם הוא בין שתי האסטרטגיות. התוצאות הראו שמשך חיי הסוללה השתפר משמעותית עם האופטימה וזאת מבלי להתפשר על הבנת הדיבור בסביבות השונות בהשוואה לאסטרטגיית HiRes Fidelity 120.

אסטרטגיית עיבוד הקול HiRe Optima

* HiRes Fidelity 120 ו- HiRes Optima שתיהן מאושרות לשימוש הן במבוגרים והן בילדים החל מגיל 12 חודשים.

 

רותי שרון

רותי שרון

בעלת תואר שני בהפרעות בתקשורת. קלינאית התקשורת הראשית של חברת סונובה ישראל.
36 שנות נסיון כקלינאית תקשורת, מתמחה בשיקום שמיעה ומכשירי שמיעה.

רקע