טיפים לבחירת מומחה לשיקום השמיעה

שטיינר מכשירי שמיעה
שיתוף המאמר:

6 טיפים אשר יסייעו לך לבחור נכון את מכון השמיעה והמומחה לשיקום השמיעה שיטפלו בך:

בחר מומחה אשר אתה מחבב ומרגיש נח בחברתו

חשוב מאוד לחבב את אישיותו של האדם שעמו אתה עומד לעבוד. בנוסף לכך, על המומחה להיות קשוב לצרכייך – אודיולוג טוב מקדיש זמן רב לכל פציינט ולהיכרות עמו. היחסים ההדדיים בינך לבין האודיולוג יהפכו את זמן השהייה שלכם יחד לנעים ורגוע יותר ובכך יסייעו להצלחת התהליך.

 

בחר מומחה שבו אתה בוטח ורוחש כלפיו כבוד

חשוב להיות בטוח כי האודיולוג שבחרת יספק לך עצה אובייקטיבית אשר מתאימה לצרכייך בלבד, ללא מניעים נסתרים. עליו להיות מסוגל להציג בפניך את כל האפשרויות המתאימות, תוך כדי התאמתן למצבך הכלכלי, לשגרת חייך ורצונותייך האישיים. כמו כן, עליו לבצע הפניות לגורמים רפואיים שונים בעת שעולה הצורך בכך. על האודיולוג להיות כנה ובעל יושרה.

 

בחר מומחה שיכול להעריך באופן אובייקטיבי את צרכיך

חשוב לבחור במומחה שיכול להעריך את מצבך השמיעתי בעזרת ציוד מתקדם ומהימן. במידה ונדרש לך מכשיר שמיעה, עליו להציע לך מגוון אפשרויות המתאימות לצרכייך. על האודיולוג לערוך בדיקות מקיפות לאחר ההתאמה – על מנת לדעת האם אתה מפיק תועלת מן השימוש במכשיר, וכן לבצע שינויים נדרשים העולים מתוך בדיקות אלו.

 

בחר מכון שבו מובטחת המשכיות להליך הטיפול

המשכיות הטיפול מהווה מרכיב חשוב מאוד בהצלחת הליך שיקום השמיעה, בייחוד לאחר התאמת מכשיר שמיעה. כמו כן, ישנה הצלחה רבה יותר כאשר ישנה מערכת יחסים טובה בין האודיולוג והפציינט. עבודה אל מול אודיולוג קבוע תורמת להיכרות טובה יותר של הפציינט וצרכיו, ובסופו של דבר לשביעות רצון רבה יותר של הפציינט מהתהליך כולו.

 

בחר מכון שמתמחה בשיקום שמיעה

על מנת לקבל את הטיפול הטוב ביותר והמתאים לצרכייך, חשוב לבחור במומחה שמבצע החלטות אובייקטיביות המסתמכות על ידע מקצועי יחד איתך. בנוסף לכך, חשוב להימנע מלרכוש מכשירי שמיעה ברשתות שבהן המכשירים זולים מאוד אך הטיפול בפציינט אינו בעדיפות גבוהה. הצלחת התהליך איננה נוגעת אך ורק למכשיר השמיעה עצמו – אלא למעטפת הטיפול וההליך כולו. המגע האנושי תמיד יצמיח תוצאות טובות יותר!

 

בחר באודיולוג

האודיולוג הינו מומחה בתחום השמיעה אשר התמחותו נוגעת לזיהוי, אבחנה, טיפול ושיקום של הפרעות הקשורות למערכת השמיעה ושיווי המשקל. בשל הידע הנרחב שלו בתחום זה, האודיולוג הינו הבחירה הנכונה עבורך. לאודיולוג תואר אקדמי בתחום זה וכן רישיון לעסוק בתחום – ועל כן מצופה ממנו לנהוג על פי הקודים האתיים המתאימים.

רותי שרון

רותי שרון

בעלת תואר שני בהפרעות בתקשורת. קלינאית התקשורת הראשית של חברת סונובה ישראל.
36 שנות נסיון כקלינאית תקשורת, מתמחה בשיקום שמיעה ומכשירי שמיעה.

רקע